PhoneStar, a tengerek királya?

A nyaralását mindenki szeretné nyugalomban eltölteni, hogy ki  tudják pihenni a munkával teli hétköznapok fáradalmait. Azonban biztosan megtapasztalták már Önök is, amikor tönkreteszi a kellemes estéket a szállodai szobánk falának másik oldaláról átszűrődő zaj. 

Ez nem csak a szárazföldön, hanem a hajóutak alkalmával is problémát okozhat, hiszen a dízelmotorok zaja különösen hosszú távon elviselhetetlenné válik.

Tengeren 1.

Külföldi tanulmányutam során -melynek célja többek közt a tengeri járművek hangszigetelési problémáinak vizsgálata- is ezt tapasztaltam, ahol a 120 000 tonnás Ventura óceánjáró orrában elhelyezkedő kabinomban a hajó bizonyos műveletei (horgonyzás, kikötőből történő kihajózás) esetén a zaj és a vibráció szinte elviselhetetlen mértékű lenne, ha ez tovább tartana pár percnél. Külön probléma a klímák és légcserélő rendszerek folyamatos zaja, amely megközelíti a 70dB-t, megnehezítve a pihenést. Azonban ezen berendezések használata nélkül a kis méretű kabinokban a hőmérséklet és az elhasznált levegő lehetetlenné tenné a tartózkodást.

Sajnos tudomásul kell vennünk, hogy a folyami, hadi, tengeri- és óceánjáró hajók építőinek egyaránt nagy kihívást jelent a hangszigetelés. Hosszas, aprólékos tervezés szükséges,hiszen mind a rendelkezésre álló hely, mind pedig a beépíthető súly sem olyan mértékű, mint egy szárazföldi épület esetében. Emiatt a mérnököknek nagy feladatot jelent, hiszen minél merevebb az anyag, annál jobban terjed a zaj, így az acélszerkezet esetén 6110m/s a hang terjedési sebessége.

A speciális körülmények miatt hajók esetén különösen nincs lehetőség a tökéletes hangszigetelés elérésére, mert az utasok elmondása szerint még így van néhány rész, ahol jobban átszűrődik a zaj. Ilyenek például a konyha, konditerem, liftek környéke.
Másrészt fontos követelmény, hogy a hngszigeteléshez használt anyagnak tűzállónak kell lennie, hiszen - ahogyan a Safety Introduction- ök alkalmával is elhangzik- a hajók legnagyobb ellensége nem a víz, hanem a gyorsan elharapózó tűz.

De akkor hogyan oldják meg a hangszigetelést ezeken a vízi járművökön?
Nos, az ún. "lebegő-, vagy úszópadló" használata széles körben elterjedt a a kabinokba szűrődő zajok csökkentése esetében. Ennek a kialakítása során a merev, szilárd (hajók esetén elsősorban acél) szerkezetre rugalmas anyagot helyeznel, amire ismét a merev anyag kerül. Az ehhez a leggyakrabban használt anyag pedig a hagyományos ásványgyapot. Ez a szendvicsszerkezet -bár nem tökéletes megoldás- segít a testhangok terjedésének csökkentésében a hajótestekben.

Reményeink szerint a hajógyártásban is hamarosan teret nyerhetnek a kiváló minőségű PhoneStar hanggátló rendszerek, hiszen a valamennyi típusú hajókon a maximális helykihasználást támogató vékony, ám magas hanggátló képességű falak csak ezzel a termékkel és technológiával építhetők be.

Képgaléria

A képre kattintva végig tudja lapozni képgalériánkat!

Rólunk mondták

Vásárlóink véleménye termékeinkről, munkánkról

2009

Társaságunk alapításának éve

7950

Elégedett ügyféleink száma

8079

Elvégzett munkáink száma

Elérhetőség

Ahol elér minket

Amennyiben érdekli valamelyik termékünk, szolgáltatásunk, keressen meg minket valamelyik elérhetőségünkön, és kollégánk készségesen a segítségére lesz.

H-1081 Budapest, Fiumei út 25. (Iroda és bemutatóterem)

hangestuz@hangestuz.hu

+36-30-296-1447

Kövess minket:

Kapcsolatfelvétel

Küldjön üzenetet

Az űrlap mentése nem lehetséges, mivel egyes mezők nincsenek megfelelően kitöltve!